Η συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις αρχές της REBT εστιάζει στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι σκέψεις και οι πεποιθήσεις επηρεάζουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά ή τους μαθητές. Μέσα από τη διαδικασία, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αναπλαισιώνουν τις δικές τους μη βοηθητικές πεποιθήσεις και τα μη λειτουργικά σχήματα σκέψης, ενισχύοντας έτσι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας και διαχείρισης της συμπεριφοράς.
Στόχος της παρέμβασης είναι η ενδυνάμωση του ρόλου του γονέα ή του εκπαιδευτικού, η βελτίωση της συναισθηματικής ρύθμισης και η προαγωγή ενός θετικού, υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο σπίτι ή στο σχολείο, που συμβάλλει στην υγιή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.
