Η ομαδική θεραπεία με παιδιά και εφήβους παρέχεται σύμφωνα με την Λογικοθυμική & Γνωσιακή-Συμπεριφορική Προσέγγιση (RECBT) του Albert Ellis.
Το RECBT είναι σχετικά σύντομη σε διάρκεια, με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα (Ellis & Bernard, 2006).
Η ομαδική συμβουλευτική/θεραπεία βοηθά τα παιδιά και τους εφήβους να αναπτύξουν μια υγιή θεραπευτική σχέση με έναν RECBT θεραπευτή και τα άλλα μέλη της ομάδας, να μάθουν γνωστικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές τεχνικές που χρειάζονται για τη συναισθηματική τους υγεία, να οξύνουν και να βελτιώσουν τις διαπροσωπικές τους δεξιότητες για καλύτερο έλεγχο της συμπεριφοράς και να υιοθετήσουν μια ορθολογική, έξυπνη στάση στην καθημερινότητά τους. Επιπλέον, στο πλαίσιο της ομάδας, τα παιδιά και οι έφηβοι διδάσκονται κοινωνικές και άλλες διαπροσωπικές δεξιότητες για τη δημιουργία και διατήρηση υγιών σχέσεων με άλλα άτομα και τη διαχείριση δύσκολων διαπροσωπικών καταστάσεων.
Επιπλέον, η RECBT προσέγγιση παρέχει στα παιδιά και τους εφήβους την ευκαιρία να αμφισβητήσουν και να αλλάξουν τις υποκείμενες παράλογες πεποιθήσεις και τις μη λειτουργικές συμπεριφορές τους (π.χ. συμπεριφορές “ξεσπάσματος”) σε ένα ομαδικό πλαίσιο.
Τα οφέλη της ομαδικής συμβουλευτικής/θεραπείας
Τα οφέλη της ομαδικής συμβουλευτικής/θεραπείας περιλαμβάνουν την επέκταση και την οικοδόμηση της ατομικής θεραπείας, την παροχή βοήθειας στα παιδιά και τους εφήβους να υιοθετήσουν ορθολογική, έξυπνη σκέψη, η οποία συζητείται εντός της ομάδας, και να οικοδομήσουν και να ενισχύσουν την κοινωνικο-συναισθηματική και συμπεριφορική τους υγεία που μπορεί να γενικευτεί άμεσα σε σημαντικά κοινωνικά πλαίσια (π.χ. σχολείο, σπίτι).
Παρόμοια θέματα και δυσκολίες συζητούνται στην ομαδική συμβουλευτική/θεραπεία, όπως αναφέρθηκαν παραπάνω στην ενότητα «Ατομική συμβουλευτική και θεραπεία με παιδιά, εφήβους, γονείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες υγείας παιδιών». Εμπειρικά δεδομένα δείχνουν ότι η ομαδική RECBT έχει πολύ θετικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση των κοινωνικο-συναισθηματικών δυσκολιών των παιδιών και των εφήβων (βλ. Terjesen & Esposito, 2006), ενώ τα αποτελέσματα είναι συχνά πιο θετικά όταν Γονείς και Εκπαιδευτές παρακολουθούν εκπαιδευτικές ομάδες για καθοδήγηση γονέων και τη διαχείριση Παιδιού και Εφήβου και των δυσκολιών που σχετίζονται με την ηλικία καθώς και άλλα θέματα ψυχικής υγείας στο σπίτι και στο σχολείο (Joyce, 2006, Trip, Vernon, & McMahon, 2007, Vernon & Bernard, 2006).
Διάρκεια και κόστος
Οι ομαδικές συνεδρίες είναι διάρκειας 90 λεπτών και έχουν κόστος 30€/συνεδρία. Θα παρέχεται ένα πακέτο αρχικής αξιολόγησης με εφάπαξ χρέωση 50€.
Για να προγραμματίσετε ένα ραντεβού για ομαδική συμβουλευτική/θεραπεία επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του Ινστιτούτου στο τηλ: + 30 210 6128950 ή μέσω e-mail: info@recbt.gr
Πραγματοποιούνται επίσης διαδικτυακές συνεδρίες, κατόπιν αιτήματος.
Βιβλιογραφία
Ellis, A., & Bernard, M. E. (Eds.) (2006). Rational emotive Behavior approaches to Childhood disorders. New York: Springer.
Joyce, M. R. (2006). A developmental, Rational-Emotive Behavior approach for working with Parents. In A. Ellis & M.E. Bernard (Eds.), Rational emotive Behavior approaches to Childhood disorders (pp. 177-211). New York: Springer.
Terjesen, M. D. & Esposito, M. A. (2006). Rational-Emotive Behavior Group Therapy with Children and Adolescents. In A. Ellis & M.E. Bernard (Eds.), Rational-Emotive Behavior approaches to Childhood disorders (pp. 385-414). New York: Springer.
Trip, S., Vernon, A., & McMahon, J. (2007). Effectiveness of Rational-Emotive Education: A quantitative meta-analytical study. Journal of Cognitive and Behavioural Psychotherapies, 7, 81-93.
Vernon, A., & Bernard, M. E. (2006). Applications of RECBT in schools: Prevention, promotion, intervention. In A. Ellis & M.E. Bernard (Eds.), Rational-Emotive Behavior approaches to Childhood disorders (pp. 415-460). New York: Springer.
